טסלה מודל Y או פולקסווגן ID.5

Share on facebook
לשתף בפייס
Share on twitter
לצייץ
Share on linkedin
לפרגן בלינקדאין
Share on whatsapp
לשלוח בוואטספ

החלטה על רכב חדש היא תמיד מרגשת.
במיוחד כשמדובר ברכב חשמלי.
העולם נע קדימה במהירות מסחררת.
ולפעמים מרגיש שאנחנו צריכים תואר בפיזיקה כדי לבחור.
אבל אל דאגה, אנחנו פה לעזור.
הפעם נצלול לעולם של שני רכבי קרוסאובר חשמליים פופולריים במיוחד.
מצד אחד, חלוצת החשמל האמריקאית.
ומצד שני, הענקית הגרמנית עם הגישה הפרקטית.
אז ברוכים הבאים להשוואה הגדולה בין הטסלה מודל Y לפולקסווגן ID.5!
ננסה להבין במה כדאי לבחור, מה עדיף, ועל מה ללכת בסופו של דבר.

עיצוב ורושם ראשוני: מי עושה את הרושם הטוב יותר?

האמת היא, ששני הרכבים האלה לא יסובבו ראשים באותה צורה. יש להם שפת עיצוב שונה לחלוטין. כמו מסיבת קוקטייל עם שני אורחים בולטים: אחד לבוש במינימליזם עתידני, והשני באלגנטיות אירופאית קלאסית.

טסלה מודל Y: חללית על גלגלים

המודל Y היא, ובכן, טסלה.
היא נראית כמו אבולוציה של המודל 3, רק גדולה יותר.
העיצוב שלה נקי, חלקלק, ועם קווים זורמים.
אין בה הרבה אלמנטים מיותרים.
כל מה שרואים הוא פונקציונלי.
היא משדרת תחושה של קדמה וחדשנות.
יש כאלה שאוהבים את זה מאוד.
ויש כאלה שחושבים שזה קצת משעמם.
אבל אי אפשר להתווכח עם העובדה שהיא נראית עתידנית.

פולקסווגן ID.5: קופה-קרוסאובר אלגנטית

ה-ID.5 היא קצת יותר "רגילה" במראה, אבל עם טוויסט.
היא מבוססת על ה-ID.4, אבל עם גג משתפל לאחור בסגנון קופה.
מה שמעניק לה מראה ספורטיבי ואלגנטי יותר.
היא משלבת את המראה החשמלי העגול והידידותי של משפחת ID.
עם קווים דינמיים ופנסים גדולים ומרשימים.
היא פחות בולטת בנוף מהטסלה.
אבל היא בהחלט נעימה לעין ומשדרת איכות גרמנית.

תא נוסעים ופרקטיות: איפה תרגישו בבית?

כאן טמונה אחת ההשוואות המשמעותיות ביותר. איפה אתם הולכים לבלות את רוב זמנכם? בתא הנוסעים. ולכל רכב יש פילוסופיה שונה לחלוטין.

טסלה מודל Y: פשטות דיגיטלית

  • עיצוב מינימליסטי: כשנכנסים למודל Y, הדבר הראשון שקופץ לעין הוא המסך המרכזי הענק.
    אין כמעט כפתורים פיזיים. הכל מופעל דרך המסך.
    זה נראה נקי, אבל דורש תקופת הסתגלות.
  • מרווח: למרות המראה החיצוני הדי קומפקטי, המודל Y מרווחת מאוד.
    גם מאחור יש מספיק מקום לשלושה מבוגרים.
    בגרסאות מסוימות יש אפילו אופציה לשבעה מושבים (אם כי השניים האחרונים צפופים).
  • תא מטען: וואו. תא המטען עצום!
    הוא מגיע עם נפח של כ-854 ליטר, וזה עוד לפני קיפול המושבים.
    יש גם "פרנק" (Frunk) – תא מטען קדמי קטן ושימושי לכבלים או לתיק קטן.
    פרקטיות לשמה לאנשים עם הרבה ציוד או משפחות.
  • איכות חומרים: סבירה. לא תרגישו יוקרה מוגזמת, אבל הכל מורכב היטב.

פולקסווגן ID.5: נוחות גרמנית עם כפתורים

  • עיצוב מסורתי-מודרני: ה-ID.5 מציעה שילוב נעים יותר של מסכים וכפתורים פיזיים.
    יש לוח מחוונים דיגיטלי קטן מול הנהג ומסך מגע מרכזי גדול יותר.
    הכפתורים הפיזיים לתפעול בקרת אקלים, למשל, מקלים על השימוש תוך כדי נהיגה.
  • מרווח: גם ה-ID.5 מרווחת מאוד.
    המקום לרגליים מאחור מצוין.
    אבל בגלל הגג המשתפל, המרווח לראש מאחור עלול להיות מעט פחות נדיב למבוגרים גבוהים.
    זו השוואה חשובה למי שמרבה להסיע נוסעים גבוהים.
  • תא מטען: תא המטען של ה-ID.5 מכובד ביותר, עם נפח של כ-549 ליטר.
    הוא קטן יותר מהמודל Y, אבל עדיין גדול מספיק למשפחה ממוצעת.
    אין "פרנק".
  • איכות חומרים: פולקסווגן ידועה באיכות ההרכבה ובתחושת הפרימיום.
    ה-ID.5 לא מאכזבת. החומרים נעימים למגע, והגימור גבוה.

טכנולוגיה וממשק משתמש: למי יש את הגאדג'טים השווים?

בעידן החשמל, הטכנולוגיה היא לא רק פינוק – היא חלק בלתי נפרד מחווית הנהיגה.

טסלה מודל Y: המאסטרית של המסך

בטסלה, הכל עובר דרך המסך המרכזי בגודל 15 אינץ'.
מזגנים, רדיו, ניווט, פתיחת תא מטען – הכל שם.
המסך מגיב במהירות, והממשק אינטואיטיבי למדי אחרי שמסתגלים.

  • עדכוני תוכנה מרחוק (OTA): טסלה חלוצה בתחום.
    הרכב משתפר ומתעדכן כל הזמן, ממש כמו סמארטפון.
    יכולים לצאת לכם פיצ'רים חדשים בזמן שאתם ישנים.
    זו נקודה קריטית בהשוואה, ויתרון משמעותי.
  • טייס אוטומטי (Autopilot) ונהיגה אוטונומית מלאה (FSD): טסלה מובילה בתחום.
    היכולות מתקדמות, והמערכת משתפרת כל הזמן (אם כי FSD עדיין לא אוטונומיה מלאה).
  • בידור: נטפליקס, יוטיוב, משחקים – הכל נגיש מהמסך המרכזי כשאתם חונים או ממתינים לטעינה.

פולקסווגן ID.5: טכנולוגיה שגרתית יותר

ל-ID.5 יש מסך מגע מרכזי בגודל 12 אינץ' ומסך קטן יותר ללוח המחוונים.
הממשק משתמש במערכת ההפעלה ID.OS, שהשתפרה מאוד לאורך השנים.
היא קלה לתפעול, אם כי אולי לא מבריקה כמו של טסלה.

  • עדכוני תוכנה מרחוק (OTA): פולקסווגן מציעה גם עדכונים, אבל פחות תכופים ופחות משמעותיים מאשר טסלה.
    בדרך כלל הם מתמקדים בשיפורים קטנים או בתיקוני באגים.
  • מערכות סיוע לנהג: ה-ID.5 מצוידת במגוון רחב של מערכות בטיחות וסיוע מתקדמות.
    אבל הן לא מגיעות לרמת האוטונומיה המוצהרת של טסלה.
  • קישוריות: תומכת באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו באופן אלחוטי.
    זה יתרון למי שרגיל לממשק הסמארטפון שלו.

ביצועים וטווח נסיעה: כמה מהר וכמה רחוק?

כאן אנחנו מגיעים ללב ליבה של חווית הנהיגה החשמלית.

טסלה מודל Y: הספורטאית הזריזה

המודל Y מציעה בדרך כלל ביצועים מרשימים.

  • ביצועים: גם בגרסת הכניסה (הנעה אחורית), היא מרגישה זריזה ומהירה.
    גרסת ה-Performance שלה, ובכן, טסה מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות.
    היא מספקת תאוצה מיידית שמצמידה אותך למושב.
  • טווח נסיעה: טסלה ידועה ביעילות שלה.
    המודל Y מציעה טווחי נסיעה מצוינים.
    לדוגמה, גרסת Long Range יכולה להגיע בקלות ל-500 ק"מ בשימוש יומיומי.
    זו נקודה מכרעת למי שנוסע הרבה.

פולקסווגן ID.5: הנסיעה החלקה והארוכה

ה-ID.5 אולי לא תדביק אתכם למושב באותה עוצמה, אבל היא עדיין מספקת כוח מספק לרוב הנהגים.

  • ביצועים: גרסאות ההנעה האחורית מציעות תאוצה טובה.
    גרסת ה-GTX עם הנעה כפולה מספקת יותר כוח ומומנט, והיא מהירה למדי.
    אבל עדיין, היא לא תתחרה בביצועים הקיצוניים של המודל Y Performance.
  • טווח נסיעה: ה-ID.5 מציעה טווחי נסיעה מכובדים, במיוחד בגרסאות עם הסוללה הגדולה.
    רוב הדגמים ינועו סביב 400-500 ק"מ בנסיעה משולבת (WLTP).
    היא בהחלט מתמודדת יפה בהשוואה הזו.

חווית נהיגה: מי נהנה יותר בכביש?

ההבדלים כאן ברורים. זו לא רק שאלה של מהירות, אלא של תחושה.

טסלה מודל Y: חדה וספורטיבית

המודל Y מציעה חווית נהיגה ישירה וספורטיבית.
ההיגוי חד, המתלים נוקשים יחסית (במיוחד בגרסאות Performance), והיא מרגישה נטועה לכביש.
היא כיפית לנהיגה בכבישים מפותלים ומרגישה קלילה יותר ממה שהיא באמת.
מצד שני, הנוקשות של המתלים עלולה להרגיש פחות נוחה בכבישים משובשים.

פולקסווגן ID.5: נוחות ועידון

ה-ID.5 מציעה חווית נהיגה רגועה ונוחה יותר.
המתלים רכים יותר, מה שסופג היטב את מהמורות הכביש.
ההיגוי קל יותר, והיא משדרת תחושה של רוגע ושלווה.
היא מצוינת לנסיעות ארוכות ולנסיעה יומיומית בעיר.
אם אתם מעדיפים נוחות על פני אקסטרים, ה-ID.5 היא מה שעדיף לכם.

טעינה ותשתית: איפה תתקעו פחות?

אחת השאלות החשובות ביותר לכל בעל רכב חשמלי.

טסלה מודל Y: יתרון הסופרצ'ארג'ר

היתרון הגדול ביותר של טסלה הוא רשת הסופרצ'ארג'רים שלה.
זוהי רשת טעינה מהירה, אמינה וייעודית לטסלות.
היא פרוסה היטב ברחבי העולם (וגם בישראל).
הטעינה פשוטה: פשוט מחברים, והרכב מתקשר ישירות עם העמדה.
אין צורך באפליקציות או כרטיסים.
זה מקנה שקט נפשי משמעותי לבעלי טסלה.
המודל Y גם תומכת בטעינה מהירה בחיבורי DC אחרים.

פולקסווגן ID.5: עמדות ציבוריות

ה-ID.5, כמו רוב הרכבים החשמליים שאינם טסלה, משתמשת בתקן הטעינה CCS.
זה אומר שהיא יכולה להיטען בכל עמדת טעינה ציבורית מהירה.
התשתית הזו הולכת ומשתפרת, אבל היא עדיין לא באותה רמת אמינות ופריסה כמו רשת הסופרצ'ארג'רים.
לעיתים קרובות תצטרכו להשתמש באפליקציות שונות וכרטיסי RFID.
זה דורש מעט יותר תכנון והיכרות עם השוק.
עם זאת, טעינה ביתית איטית או מהירה היא זהה לשני הרכבים.

עלויות ותחזוקה: כמה זה יעלה לכיס?

בואו נדבר תכלס על הכסף.

מחיר רכישה

בדרך כלל, טסלה מודל Y נוטה להיות יקרה יותר מרכבי פולקסווגן בקטגוריה דומה.
עם זאת, מחירי רכבים חשמליים משתנים תדיר.
יש לבדוק את המחירים המעודכנים בזמן הרכישה.

תחזוקה

  • טסלה: טסלה פועלת במודל שירות שונה. אין מוסכים מורשים "רגילים".
    רוב הטיפולים מתבצעים דרך מובייל סרוויס (ניידות שירות שמגיעות אליכם) או מרכזי שירות ייעודיים.
    בזכות עדכוני התוכנה, תקלות רבות נפתרות מרחוק.
    יש פחות חלקים נעים, כך שהבלאי נמוך יותר.
  • פולקסווגן: נהנית מרשת מוסכים גדולה ומסורתית יותר.
    הטיפולים יהיו דומים יותר לרכבי בנזין (בבחינת התהליך).
    עלויות החלקים עשויות להיות נמוכות יותר בחלק מהמקרים.

ביטוח

עלות הביטוח לרכבים חשמליים גבוהה יחסית.
במיוחד לטסלה, שהעלויות שלה עשויות להיות גבוהות עוד יותר.
מומלץ מאוד לבדוק את עלויות הביטוח מראש לשני הדגמים.

צריכת חשמל

שני הרכבים יעילים למדי, אבל טסלה לרוב מציגה נתוני צריכת חשמל נמוכים יותר.
זה אומר שאולי תשלמו קצת פחות על חשמל לאורך זמן בטסלה.

בטיחות: מי שומר עליכם טוב יותר?

בשני המקרים, אתם נמצאים בידיים טובות.

  • טסלה מודל Y: קיבלה ציונים גבוהים במבחני ריסוק של ארגוני הבטיחות המובילים (Euro NCAP, NHTSA).
    מבנה הרכב חזק מאוד, ומערכות הבטיחות האקטיביות (Autopilot) עובדות ביעילות.
  • פולקסווגן ID.5: גם היא קיבלה ציונים מעולים במבחני הריסוק של Euro NCAP.
    היא מצוידת בחבילה עשירה של מערכות בטיחות אקטיביות פסיביות (כריות אוויר).
    ומרשימה ביכולות הסיוע לנהג שלה.

בהשוואה זו, שניהם מנצחים ובטוחים מאוד.

לסיכום: במה כדאי לבחור ועל מה ללכת?

אז הגענו לרגע האמת, מה עדיף? במה כדאי לבחור?
אין כאן תשובה אחת שמתאימה לכולם. הבחירה תלויה בצרכים ובהעדפות שלכם.

טסלה מודל Y: בשביל מי היא?

  • למי שמחפש ביצועים חדים ותאוצה מרגשת.
  • למי שרוצה טכנולוגיה מתקדמת, עדכוני תוכנה תכופים ומוכן לוותר על כפתורים פיזיים.
  • למי שנוסע למרחקים ארוכים ומסתמך על רשת טעינה אמינה ופשוטה (הסופרצ'ארג'ר).
  • למי שצריך נפח מטען ענק ופרקטיות מקסימלית (גם ב"פרנק" הקדמי).
  • למי שאוהב את העיצוב המינימליסטי והעתידני.

פולקסווגן ID.5: בשביל מי היא?

  • למי שמחפש נוחות נסיעה ועידון, גם על חשבון קצת פחות "אקשן" בביצועים.
  • למי שמעדיף איכות חומרים גבוהה יותר ותא נוסעים "מסורתי" יותר עם כפתורים פיזיים.
  • למי שמעריך עיצוב אלגנטי וספורטיבי-קופה.
  • למי שרגיל לשירות מוסכים קונבנציונלי ורשת טיפולים מוכרת.
  • למי שחי בעיר ונוסע בעיקר בטווחים בינוניים.

בסופו של דבר, ההמלצה שלנו ב-PlumbMaster היא תמיד ללכת על רכיבה!
קבעו נסיעות מבחן עם שני הרכבים.
הרגישו את ההבדלים בעצמכם.
היופי הוא שבשני המקרים אתם מקבלים רכב חשמלי מצוין.
האחד נוטה להיות ספורטיבי וטכנולוגי יותר, והשני נוח ומעודן יותר.
על מה ללכת? על מה שמרגיש לכם נכון ומתאים לאורח החיים שלכם.
נסיעה מהנה ובטוחה!

הזמנת ביובית דילוג לתוכן