ברוכים הבאים לפורטל הרכב PlumbMaster. אנחנו כאן כדי לצלול לעומקן של מכוניות, ולספק לכם את המידע המקיף והאובייקטיבי ביותר לפני שאתם מקבלים החלטה על הרכב הבא שלכם.
היום, אנחנו שמים זרקור על יצירה דיגיטלית-חשמלית מסקרנת במיוחד מבית היוצר הבווארי: ב.מ.וו iX.
זהו לא סתם עוד רכב חשמלי. זוהי הצהרה. הצהרה עיצובית נועזת, הצהרת כוונות טכנולוגית, והצהרת פרימיום יוקרתית במיוחד.
ב.מ.וו iX, או בשמה המלא יותר BMW iX, הושקה במטרה לשמש כספינת הדגל הטכנולוגית של ב.מ.וו בעידן החשמלי.
היא מציעה שילוב של יוקרה, ביצועים, טכנולוגיה מתקדמת, ויכולות SUV, תוך שהיא מנסה למתוח את הגבולות המוכרים של מה שרכב ב.מ.וו יכול להיות.
בישראל, ה-iX מתמודדת בקטגוריית רכבי הפנאי-שטח החשמליים הגדולים והיוקרתיים, קטגוריה שהופכת להיות תחרותית יותר ויותר.
מתחרותיה העיקריות בשוק המקומי כוללות דגמים כמו אודי Q8 e-tron ומרצדס בנץ EQE SUV.
כל אחת מהן מביאה את הגישה הייחודית שלה ליוקרה חשמלית, וה-iX בהחלט בולטת בנוף עם הגישה הפחות קונבנציונלית שלה.
קהל היעד העיקרי של ה-iX בישראל הוא ללא ספק קהל אמיד, חובב טכנולוגיה, כזה שאינו חושש מעיצוב יוצא דופן, ומחפש חווית נסיעה יוקרתית ושקטה, תוך ניצול יתרונות ההנעה החשמלית.
משפחות שיכולות להרשות לעצמן ימצאו בה פתרון מרווח יחסית, אם כי היא פחות "משפחתית קלאסית" ויותר "סלון על גלגלים".
בסקירה המעמיקה הזו, נפרק את ב.מ.וו iX לגורמים.
נסקור את העיצוב החיצוני והפנימי, נצלול לעומק עולם הטכנולוגיה והאבזור שהיא מציעה, נבחן את יחידות ההנעה והביצועים, נדבר על טעינה (נקודה קריטית בישראל), ננתח את חווית הנהיגה, נסקור את נתוני הבטיחות ומערכות העזר, נדבר על כמה עולה התענוג הזה, מהן רמות הגימור העיקריות בישראל ותנאי האחריות, נציג את היתרונות והחסרונות שלה בצורה שקופה, נשווה אותה למתחרותיה, ולבסוף – ניתן פסק דין מנומק שיעזור לכם להחליט האם כדאי לקנות ב.מ.וו iX.
אז בואו נתחיל במסע החשמלי הזה אל תוך נשמתה של הב.מ.וו iX.
עיצוב חיצוני: מתיחת גבולות או קפיצה למים עמוקים?
העיצוב החיצוני של ב.מ.וו iX הוא, איך נאמר בעדינות, נושא לדיון.
זוהי בהחלט לא ב.מ.וו קלאסית במראה שלה.
הפילוסופיה העיצובית כאן היא ללא ספק "עתידנית" ו"שונה", שמטרתה לבדל את ה-iX משאר דגמי ב.מ.וו ומרכבי SUV חשמליים אחרים בשוק.
הרושם הכללי הוא של רכב מאסיבי אך בו זמנית "נקי" ומינימליסטי, עם קווים זורמים ופרטים מפתיעים.
החזית נשלטת על ידי "גריל הכליות" הענק, שהוא סימן ההיכר של ב.מ.וו, אך כאן הוא אטום לחלוטין (כי אין צורך בקירור רב כמו במנוע בעירה) ומכיל בתוכו מגוון חיישנים ומצלמות.
הוא מעורר לא מעט תגובות, לטוב ולרע.
פנסי הלד הצרים והחדים, המשולבים בגריל המאסיבי, מעניקים ל-iX מבט ייחודי, כמעט חייזרי.
קווי המתאר מהצד מדגישים את צללית ה-SUV קופה, עם קו גג מעט משתפל לאחור למרות שהיא שומרת על צורה פרקטית יחסית.
קו המותניים גבוה, ובתי הגלגלים מודגשים ומכילים חישוקים גדולים (בדרך כלל 20 אינץ' ומעלה ברמות הגימור הישראליות).
ידיות הדלתות משולבות בגוף הרכב ליצירת מראה חלק, ותא הטעינה (הקצת מביך) ממוקם בכנף האחורית הימנית.
החלק האחורי ממשיך את הקו המינימליסטי, עם פנסי לד צרים במיוחד שחודרים אל דלת תא המטען.
אין כאן פתחי מפלט, כמובן, והפגוש האחורי נקי מקווי עיצוב אגרסיביים יתר על המידה.
דלת תא המטען גדולה ופרקטית. חישוקי הגלגלים המוצעים ב-iX מגוונים בגודלם ועיצובם, ומשלימים את המראה העתידני.
ברמות הגימור הגבוהות יותר, ניתן למצוא חישוקים גדולים ומרשימים במיוחד, התורמים לנוכחות הכביש הדומיננטית של הרכב.
המידות הפיזיות של ה-iX ממקמות אותה בקטגוריית ה-SUV הגדולות (כ-4.95 מטר אורך), מה שמעניק לה נוכחות מרשימה על הכביש הישראלי, בהשוואה לרוב רכבי הפנאי שרואים כאן.
היא גדולה משמעותית מרכבי פנאי משפחתיים טיפוסיים, ומתמודדת ראש בראש מול ענקיות יוקרה חשמליות.
עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: סלון היי-טק על גלגלים
אם העיצוב החיצוני מפתיע, הכניסה לתא הנוסעים של ב.מ.וו iX מעבירה אתכם לעולם אחר לחלוטין.
האווירה הכללית היא של מינימליזם יוקרתי, כמעט סלוני, המשלב בין טכנולוגיה בולטת לבין חומרים באיכות גבוהה.
הקונספט העיצובי הוא "פשוט נקי", עם מעט כפתורים פיזיים והתמקדות במסך המגע המרכזי והגדול.
איכות החומרים המורגשת ב-iX היא ללא ספק ברמת פרימיום גבוהה, אם כי עם כמה בחירות עיצוביות לא שגרתיות.
הדשבורד עטוף בחומרים נעימים למגע, ולעתים משולבים בו אלמנטים כמו עץ פתוח נקבובי או בדי ריפוד מיוחדים, התלוי ברמת גימור.
איכות ההרכבה מצוינת בדרך כלל, ומרבית החלקים הפנימיים משדרים תחושה של מוצקות ועמידות.
עם זאת, יש שטוענים שבחלקים מסוימים, בעיקר בקונסולה המרכזית, יש שימוש בפלסטיקה פשוטה יותר מכפי שהייתם מצפים מרכב במחיר הזה, במיוחד בהשוואה למתחרות כמו מרצדס.
הנדסת האנוש טובה ברובה, למרות המעבר לפקדים דיגיטליים.
מיקום הפקדים המעטים שנותרו פיזיים (כמו בורר ההילוכים הקטן והמתוכשט, ובקר iDrive המוכר) אינטואיטיבי.
מסך המגע הגדול (נדבר עליו בהרחבה בהמשך) ממוקם היטב בשדה הראייה ונוח לתפעול, אם כי דורש הסתגלות מסוימת לניווט בתפריטים המורכבים של מערכת iDrive.
הראות החוצה סבירה לרכב בגודל כזה, ומתוגברת על ידי מערך מצלמות היקפי ושטחי חלונות גדולים יחסית.
נוחות המושבים הקדמיים מצוינת.
הם גדולים, תומכים, ומציעים מגוון רחב של אפשרויות כוונון (חשמליות כמובן), כולל אופציות לחימום, אוורור, ואפילו עיסוי ברמות גימור גבוהות.
המושב האחורי מציע מרווח נדיב לרגליים וכתפיים לשני מבוגרים, וסביר גם לשלושה בנסיעות קצרות, אם כי הנוסע האמצעי יצטרך להתמודד עם מושב מעט פחות נוח ורצפה שטוחה לחלוטין, שזה יתרון של רכבים חשמליים ללא תעלת הינע מרכזית.
מרווח הראש טוב גם לנוסעים גבוהים, למרות קו הגג המשתפל, אלא אם כן תבחרו בגג הפנורמי האלקטרו-כרומטי שמפחית מעט גובה.
נפח תא המטען עומד על כ-500 ליטר, נתון סביר אך לא שיא הקטגוריה, במיוחד בהשוואה לחלק מהמתחרות.
הוא שימושי למדי עם סף הטענה נוח וצורה רגולרית, אך חסרים בו פתרונות אחסון ייחודיים או "פריז" (תא מטען קדמי) שקיים בחלק מהרכבים החשמליים האחרים, שזה קצת מאכזב ברכב חשמלי ייעודי.
טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: החזית הדיגיטלית של ב.מ.וו
הב.מ.וו iX היא, במידה רבה, מכשיר טכנולוגי על גלגלים.
היבט הטכנולוגיה והאבזור הוא אחד המרכזיים בדגם זה, והוא מה שמבדל אותה מחלק מהמתחרות ומדגמי ב.מ.וו קודמים.
מערכת המולטימדיה המרכזית היא גולת הכותרת.
מדובר במסך קעור ענק, המשלב למעשה שני מסכים נפרדים (לוח מחוונים ומסך מולטימדיה) תחת יחידת זכוכית אחת.
גודלו מרשים (12.3 אינץ' ללוח המחוונים ו-14.9 אינץ' למסך המולטימדיה), איכות התצוגה חדה במיוחד, והגרפיקה מרהיבה.
מהירות התגובה של המערכת, המבוססת על מערכת ההפעלה iDrive העדכנית ביותר של ב.מ.וו (נכון לאפריל 2025, ככל הנראה iDrive 8.5 או כבר iDrive 9 בדגמים החדשים יותר), מצוינת.
התפריטים מאורגנים בצורה הגיונית יחסית, אך ריבוי האפשרויות והתת-תפריטים יכול להיות מעט מכריע בהתחלה.
ניתן לתפעל את המערכת באמצעות מגע, בקר iDrive הפיזי (שכאן עשוי קריסטל בחלק מהרמות), שליטה קולית, או אפילו מחוות יד (תלוי באבזור).
העוזר הקולי (BMW Intelligent Personal Assistant) מבין פקודות טבעיות יחסית, אם כי לא תמיד מדויק לחלוטין.
קישוריות הסמארטפונים מצוינת: Apple CarPlay ו-Android Auto נתמכים באופן אלחוטי לחלוטין, ופועלים בצורה חלקה בדרך כלל, תלוי במכשיר ובתוכנה שלו.
לוח המחוונים הדיגיטלי מציע אפשרויות תצוגה והתאמה אישית, ומציג את המידע החיוני בצורה ברורה.
איכות מערכת השמע הסטנדרטית טובה מאוד, אך ברמות הגימור הגבוהות יותר מוצעות מערכות שמע פרימיום מבית Harman Kardon או Bowers & Wilkins, המספקות חוויית סאונד יוצאת מהכלל, במיוחד זו של Bowers & Wilkins הכוללת רמקולים משולבים במשענות הראש.
ה-iX מציעה אבזור נוחות עשיר במיוחד, גם ברמות הגימור הבסיסיות יותר המשווקות בארץ.
בקרת אקלים מפוצלת מתקדמת, חימום ואוורור מושבים, גג פנורמי חשמלי (עם אופציה לגג אלקטרו-כרומטי שהופך אטום בלחיצת כפתור), Head-Up Display (HUD) איכותי, דלת תא מטען חשמלית, וכניסה ויציאה ללא מפתח הן רק חלק מהאבזור הקיים.
היא גם כוללת טכנולוגיות ייחודיות לב.מ.וו, כמו מפתח דיגיטלי המאפשר פתיחה והנעה באמצעות סמארטפון, וחלקים בפנים הרכב שמכילים משטחי מגע "חכמים" במקום כפתורים פיזיים.
השילוב של כל הטכנולוגיה הזו יוצר תא נוסעים מרשים ומתקדם, שמרגיש בהחלט כאילו נחת מהעתיד.
ביצועים, יחידת הנעה וצריכת אנרגיה: כוח שקט ומהיר
כמו רכב חשמלי מודרני, הביצועים בב.מ.וו iX מסופקים בצורה שקטה ומהירה, ללא צורך ב
הכוח זמין באופן מיידי, בכל רגע נתון.
בישראל משווקות בעיקר שתי יחידות הנעה מרכזיות (נכון לאפריל 2025, אך ייתכנו שינויים):
הראשונה והבסיסית יותר היא ה-iX xDrive40.
היא מצוידת בשני מנועים חשמליים (אחד על כל סרן), המעניקים לה הנעה כפולה.
ההספק המשולב עומד על כ-326 כוחות סוס (240 קילוואט) והמומנט המרשים עומד על כ-64 קג"מ.
היא מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-6.1 שניות, נתון מהיר בהחלט עבור רכב בגודל ומשקל שכזה.
השנייה והחזקה יותר היא ה-iX xDrive50.
גם לה שני מנועים חשמליים והנעה כפולה.
הספק כאן כבר קופץ לכ-523 כוחות סוס (385 קילוואט) והמומנט מגיע ל-78 קג"מ.
התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בדגם זה מהירה בהרבה ועומדת על כ-4.6 שניות בלבד, נתון שמתאים למכוניות ספורט, לא ל-SUV משפחתי יוקרתי.
(קיימת גם גרסת ה-M60 החזקה עוד יותר, אך היא פחות נפוצה ויקרה משמעותית בישראל).
תחושת הכוח בכל הגרסאות מיידית ומרשימה.
התאוצות ביניים, למשל בעקיפה, מתבצעות בקלות ובמהירות מרבית.
זוויות הנהיגה חלקה ושקטה לחלוטין, מאפיין מובהק של רכבים חשמליים.
כשמדברים על רכב חשמלי, המונח הרלוונטי אינו
היא נמדדת בקילוואט-שעה ל-100 קילומטר (קוט"ש/100 ק"מ).
נתוני היצרן (WLTP) עבור ה-xDrive40 עומדים על כ-19.5-21.4 קוט"ש/100 ק"מ.
עבור ה-xDrive50, הנתונים גבוהים יותר, כ-19.8-22.9 קוט"ש/100 ק"מ, בשל הסוללה הגדולה יותר והביצועים החזקים.
עם זאת, כפי שאנו יודעים מניסיון עם רכבים חשמליים בישראל, צריכת האנרגיה הריאלית בנהיגה יומיומית נוטה להיות גבוהה יותר מנתוני WLTP, במיוחד בנסיעות בינעירוניות מהירות או עם שימוש נרחב במזגן.
הערכה ריאלית לצריכת אנרגיה ממוצעת בישראל תנוע ככל הנראה בטווח של 22-25 קוט"ש/100 ק"מ עבור ה-xDrive40, ו-23-26 קוט"ש/100 ק"מ עבור ה-xDrive50.
בהשוואה לרכבי בנזין או דיזל, עלות צריכת האנרגיה (חשמל) לקילומטר נסיעה נמוכה משמעותית מעלות
טווח הנסיעה המוצהר (WLTP) עומד על כ-425 ק"מ עבור ה-xDrive40 (סוללה 76.6 קוט"ש נטו) וכ-630 ק"מ עבור ה-xDrive50 (סוללה 111.5 קוט"ש נטו).
טווח ריאלי בישראל יהיה נמוך יותר, ככל הנראה באזור 330-380 ק"מ ל-xDrive40 ו-500-550 ק"מ ל-xDrive50, תלוי בסגנון הנהיגה, עומס התנועה, שימוש במיזוג ותנאי הדרך.
חשוב לזכור שהמונח "צריכת דלק" עדיין נפוץ בחיפושים, גם כשמדובר ברכב חשמלי, כביטוי גנרי ליעילות אנרגטית.
טעינה: מתדלקים חשמל בבית ובעמדות
חווית הטעינה היא חלק בלתי נפרד מחייו של בעל רכב חשמלי, וחשובה במיוחד כששוקלים האם כדאי לקנות רכב כזה בישראל.
הב.מ.וו iX מציעה יכולות טעינה מתקדמות, אך תלויות גם בתשתית הזמינה.
בטעינת AC ביתית (או בעמדות ציבוריות איטיות יותר), ה-iX תומכת בקצב טעינה מקסימלי של 11 קילוואט.
זהו קצב סטנדרטי למדי ומתאים בהחלט לטעינת לילה בבית.
זמן טעינה טיפוסי מ-0 ל-100% בטעינה ביתית בקצב של 11 קילוואט עומד על כ-8 שעות עבור ה-xDrive40 וכ-11 שעות עבור ה-xDrive50, בהתחשב בגודל הסוללות.
בטעינת DC מהירה (בעמדות ציבוריות מהירות), ה-iX xDrive40 תומכת בקצב טעינה מקסימלי של עד 150 קילוואט.
ה-iX xDrive50, עם הסוללה הגדולה יותר, תומכת בקצב מרשים אף יותר של עד 200 קילוואט.
זמני טעינה טיפוסיים בעמדה מהירה (למשל, מ-10% ל-80%) משתנים ותלויים בהספק העמדה ובתנאים (טמפרטורת סוללה, מצב הטעינה ההתחלתי).
עבור ה-xDrive40, טעינה מ-10% ל-80% בקצב המקסימלי אורכת כ-35 דקות.
עבור ה-xDrive50, למרות הסוללה הגדולה יותר, קצב הטעינה הגבוה יותר מאפשר זמן דומה, כ-35-40 דקות מ-10% ל-80% בתנאים אופטימליים.
סוג המחבר הנתמך בישראל הוא Type 2 עבור טעינת AC ו-CCS2 עבור טעינת DC, סטנדרטים נפוצים באירופה ובישראל.
נוחות השימוש באפליקציית My BMW לניהול הטעינה, בקרת מצב הסוללה וניהול הטעינה המתוזמנת טובה מאוד, והיא חלק מחווית השימוש הדיגיטלית של הרכב.
התשתית הציבורית בישראל עדיין מתפתחת בהשוואה למדינות מובילות באירופה.
ישנן יותר ויותר עמדות טעינה מהירות ורגילות, אך הפריסה עדיין אינה אחידה, במיוחד מחוץ לערים הגדולות.
אמינות העמדות וזמינותן יכולות להוות
לכן, בעלות על עמדת טעינה ביתית היא כמעט הכרח למי שרוכש רכב כזה.
חווית נהיגה והתנהגות כביש: שקט, נוחות, ויכולות מפתיעות
חווית הנהיגה בב.מ.וו iX שונה מזו של ב.מ.וו מסורתית, אך מרשימה בפני עצמה.
הדגש כאן הוא על נוחות, שקט וזרימה, תוך שמירה על רמז ליכולות דינמיות כשנדרש.
נוחות הנסיעה היא מהבולטות בקטגוריה.
ה-iX מצליחה לספוג את רוב שיבושי הדרך בישראל בצורה מצוינת, בין אם אלו מהמורות עירוניות קטנות או גלי אספלט בינעירוניים.
גרסאות המצוידות במתלי אוויר (ברמות גימור גבוהות יותר) מציעות נוחות מרחפת כמעט, שהופכת נסיעות ארוכות לחוויה נעימה במיוחד.
רמת בידוד הרעשים פשוט מצוינת.
כמעט ולא חודרים רעשי מנוע (כי אין), ורעשי רוח וכביש מבודדים בצורה מרשימה, גם במהירויות גבוהות.
התוצאה היא תא נוסעים שקט ושלוו, המאפשר ניהול שיחות בנחת או האזנה איכותית למערכת השמע.
ההתנהגות הדינמית מפתיעה לטובה בהתחשב בגודל ובמשקל הרכב (מעל 2.3 טון ל-xDrive40, מעל 2.5 טון ל-xDrive50).
ההיגוי מדויק, אם כי מעט קל וחסר משוב אמיתי מהכביש, מאפיין נפוץ ברכבים חשמליים מודרניים.
אחיזת הכביש גבוהה במיוחד הודות להנעה הכפולה והסוללה הכבדה הממוקמת נמוך ברצפה, המורידה את מרכז הכובד.
זוויות הגלגול בפניות מרוסנות היטב, במיוחד בגרסאות עם מתלי האוויר והמוטות המייצבים האקטיביים (אבזור יקר הנפוץ בגרסאות הבכירות).
תחושת הבלמים טובה בדרך כלל.
מערכת הרגנרציה (הטעינה החוזרת בעת האטה ובלימה) ניתנת לכוונון ומאפשרת נהיגה בדוושה אחת במידה רבה, אם כי המעבר בין בלימה רגנרטיבית לבלימת חיכוך אינו תמיד חלק לחלוטין.
היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות מעולה, והרכב מרגיש נטוע ובטוח לחלוטין על הכביש.
קלות התמרון בעיר מפתיעה לרכב בגודל כזה.
רדיוס הסיבוב טוב, והיגוי הסרן האחורי (אופציונלי, תלוי
שוב, העדר
בטיחות ומערכות עזר לנהג: מצוינות דיגיטלית
ב.מ.וו iX עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, הן מבחינה מבנית והן מבחינת מערכות עזר לנהג.
היא קיבלה את הציון המרבי של 5 כוכבים ב
מלבד המבנה הקשיח ומערך כריות האוויר המקיף, ה-iX מצוידת בשלל מערכות ADAS (מערכות עזר לנהג) הנחשבות בין המתקדמות בקטגוריה.
בישראל, מרבית מערכות אלו מוצעות כסטנדרט או בחבילות אבזור נפוצות.
רשימת המערכות כוללת בקרת שיוט אדפטיבית מלאה עם יכולת עצירה ונסיעה בפקקים, סיוע אקטיבי לשמירת נתיב הנסיעה (כולל תיקון היגוי), ניטור שטחים מת אקטיבי, התרעת תנועה חוצה מאחור ומלפנים (כולל בלימה אוטונומית), סיוע בחניה אוטומטית (לפנים ולאחור) ועוד.
הערך המוסף הוא בתפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי.
ב.מ.וו ידועה ביכולת הכיול של המערכות הללו, וב-iX הן פועלות בדרך כלל בצורה חלקה ופרוגרסיבית, ללא התערבויות אגרסיביות או פתאומיות מדי.
הן מסוגלות להתמודד היטב עם תנאי הנהיגה בישראל, כולל כבישים מפותלים או סימונים דהויים יחסית (אם כי כמו בכל רכב, הן אינן חסינות מטעויות ודורשות תמיד ערנות מצד הנהג).
קלות התפעול שלהן משתנה – חלקן מופעלות מכפתורים על ההגה, אחרות דרך מסך המולטימדיה, מה שדורש הסתגלות.
השילוב של מבנה בטוח ומערך ADAS מקיף הופך את ה-iX לרכב בטוח במיוחד, המספק שקט נפשי משמעותי.
מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): תג מחיר יוקרתי
וכעת לשאלה שרבים שואלים:
כצפוי מרכב פרימיום חשמלי וגדול, תג המחיר אינו צנוע בלשון המעטה.
נכון לאפריל 2025, טווח ה
ה
רמות הגימור העיקריות המשווקות בארץ הן לרוב ברמות אבזור גבוהות יחסית, כמו "סופריור" (Superior) או "ספורט" (Sport) ל-xDrive40, ורמות גבוהות יותר הכוללות אבזור יוקרתי יותר ומערכות מתקדמות יותר ל-xDrive50 ואילך.
ההבדלים המרכזיים בין
חשוב לבדוק את המפרט המדויק של כל
תנאי האחריות בישראל לרכב חדש הם סטנדרטיים יחסית.
אחריות מלאה על הרכב היא בדרך כלל למשך 3 שנים ללא הגבלת קילומטרים (יש לוודא זאת עם היבואן)..
אחריות הסוללה, שהיא הרכיב היקר ביותר ברכב חשמלי, ארוכה משמעותית ועומדת לרוב על 8 שנים או 160,000 קילומטר, המוקדם מביניהם, וכוללת שמירה על קיבולת מסוימת (לרוב 70-80%).
עלויות התחזוקה השוטפות (טיפולים תקופתיים) ברכב חשמלי נמוכות יותר מאשר ברכב בנזין מקביל, שכן אין צורך בהחלפת שמנים, מסננים רבים, רצועות טיימינג וכו'.
עם זאת, חלפים ספציפיים לרכב חשמלי או למערכות המתקדמות של ה-iX (כמו סוללה במקרה קיצון, יחידת הנעה, או מערכות טכנולוגיות מורכבות) יכולים להיות יקרים במיוחד, ולכן חשיבות האחריות קריטית.
עניין נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שווי השימוש (ירידת הערך) של הרכב.
רכבים חשמליים יוקרתיים חדשים יחסית בשוק המשומשות בישראל, וירידת הערך שלהם עדיין אינה ברורה לחלוטין לטווח הארוך.
ייתכנו
לכן, בדיקה מקיפה ורכישה מיבואן רשמי עם אחריות מלאה חשובות במיוחד.
יתרונות: מה ה-iX עושה נכון?
- טכנולוגיה ואבזור מתקדמים: תא הנוסעים העתידני, מסכי הענק, מערכת המולטימדיה iDrive 8/8.5/9 המתקדמת, ומערך ה-ADAS המקיף הופכים את ה-iX למכונית היי-טק אמיתית שמציעה חוויה דיגיטלית מרשימה וחדשנית.
- נוחות נסיעה ובידוד רעשים: ה-iX מספקת חווית נסיעה שקטה, חלקה ונוחה במיוחד, במיוחד בגרסאות עם מתלי אוויר. היא סופגת מהמורות היטב ומבודדת את הנוסעים מרעשי חוץ, מה שהופך אותה למכונית מצוינת לנסיעות ארוכות ורגועות בכבישים ישראלים.
- ביצועים ליניאריים וזמינים: ההנעה החשמלית מעניקה תאוצה מיידית ומרשימה, ללא השהייה או צורך ב
הילוכים . גם גרסת ה-xDrive40 מספקת ביצועים נמרצים, וגרסת ה-xDrive50 היא ממש מהירה. זה הופך עקיפות והשתלבות לתהליך קל ובטוח. - איכות חומרים והרכבה פנימית: למרות כמה בחירות עיצוביות יוצאות דופן, מרבית החומרים בתא הנוסעים איכותיים מאוד למגע ולמראה, וההרכבה מרגישה מוצקה ועמידה. האווירה הכללית יוקרתית ונעימה לשהות בה.
- טווח נסיעה טוב (בגרסת xDrive50): גרסת ה-xDrive50 עם הסוללה הגדולה שלה מציעה טווח נסיעה ריאלי נדיב יחסית, המאפשר לבצע נסיעות ארוכות יותר בישראל ללא חרדת טווח משמעותית (אם כי תלוי בתנאי הנהיגה כמובן).
- בטיחות גבוהה: ציון 5 כוכבים במבדקי Euro NCAP ומערך ADAS מתקדם ויעיל מבטיחים רמת בטיחות אקטיבית ופסיבית מהגבוהות בשוק.
חסרונות: איפה ה-iX מתפשרת?
- עיצוב חיצוני מעורר מחלוקת: המראה של ה-iX אינו לטעמם של כולם. הגריל הענק, הפרופורציות הלא שגרתיות, והעיצוב הכללי יכולים להיות מרתיעים עבור מי שמחפש מראה קלאסי או אלגנטי יותר.
- מחיר גבוה: ה-iX ממוקמת בקצה העליון של קטגוריית ה-SUV החשמליות היוקרתיות, ותג המחיר שלה בהתאם. היא דורשת השקעה כספית משמעותית, הן ברכישה והן בעלויות אחזקה פוטנציאליות של חלפים יקרים.
- צריכת אנרגיה ריאלית משתנה: בעוד שנתוני ה-WLTP מבטיחים, צריכת האנרגיה בפועל בישראל, במיוחד בנסיעה בינעירונית מהירה או עם עומס, יכולה להיות גבוהה יותר ולהפחית את הטווח הריאלי בהשוואה לנתוני היצרן.
- מרווח תא מטען סביר אך לא ענק: עם נפח של 500 ליטר, תא המטען מספק, אך אינו מהגדולים בקטגוריה וחסר את הפריז (תא מטען קדמי) שנמצא בחלק מהמתחרות הישירות.
- תשתית טעינה ציבורית בישראל: למרות שה-iX תומכת בקצבי טעינה מהירים, התלות בתשתית הציבורית שעדיין אינה מושלמת בישראל יכולה להוות אתגר ולדרוש תכנון מראש. תקלות בעמדות או תפוסה גבוהה יכולים להוות
בעיות .
ב.מ.וו iX בהשוואה למתחרות בישראל
כשמסתכלים על הב.מ.וו iX בהשוואה למתחרות העיקריות שלה בשוק הישראלי, כמו אודי Q8 e-tron ומרצדס בנץ EQE SUV, ברור שלכל אחת מהן יש גישה מעט שונה ליוקרה חשמלית.
האודי Q8 e-tron (שהחליפה את ה-e-tron המקורית) מציעה עיצוב חיצוני ופנימי שמרני יותר וקרוב יותר לדגמי בנזין מוכרים, יחד עם נוחות נסיעה גבוהה ואיכות גימור פנים מסורתית ומוקפדת במיוחד.
היא מרגישה מוצקה ובנויה היטב, אך פחות "עתידנית" או טכנולוגית בממשק המשתמש בהשוואה ל-iX.
טווח הנסיעה השתפר ב-Q8 e-tron ביחס לקודמתה, אך גרסת הבסיס שלה (50 קוואטרו) עדיין מציעה טווח נמוך מגרסת ה-xDrive50 של ה-iX.
המרצדס בנץ EQE SUV, לעומת זאת, מציעה עיצוב פנימי שופע טכנולוגיה (עם אופציית ה-Hyperscreen המרהיבה) ונוחות נסיעה מירבית שמתאימה למותג מרצדס.
העיצוב החיצוני שלה יותר אווירודינמי וחלק מה-iX, אך גם פחות ייחודי.
היא מתמקדת יותר בפאר וטכנולוגיה, אם כי אולי פחות "דינמית" או "ספורטיבית" בתחושת הנהיגה בהשוואה ל-iX או אפילו ל-Q8 e-tron.
מבחינת ביצועים וטווח, ה-EQE SUV דומה ל-iX xDrive50.
ה-iX מבדלת את עצמה באמצעות העיצוב הנועז שלה, תא הנוסעים המינימליסטי-טכנולוגי-סלוני, ודגש על שילוב של נוחות עם רמז ליכולות דינמיות, במיוחד בגרסאות המאובזרות יותר.
היא פחות שמרנית מהאודי, ויותר "ב.מ.וו" (במובן של ניסיון לשלב ביצועים) ממרצדס, גם אם היא לא מכונית ספורט טהורה.
הבחירה בין שלוש אלו תלויה מאוד בהעדפות אישיות: האם אתם מחפשים את הטכנולוגיה והעיצוב הכי פורצי דרך (iX), את היוקרה הקלאסית והמוצקות (Q8 e-tron), או את הפאר המרבי והממשק הדיגיטלי הנוצץ (EQE SUV).
סיכום ומסקנות: האם כדאי לקנות ב.מ.וו iX?
אחרי שסקרנו את כל האספקטים המרכזיים של ב.מ.וו iX, הגיע הזמן לסכם ולתת פסק דין.
ההתרשמות הכוללת מה-iX היא של רכב פרימיום חשמלי מרשים ביותר, שלוקח את ב.מ.וו לכיוון חדש ונועז.
היא מצטיינת בטכנולוגיה מתקדמת, אבזור עשיר, נוחות נסיעה יוצאת דופן, בידוד רעשים מעולה וביצועים חשמליים מיידיים וחזקים.
תא הנוסעים שלה הוא מקום נעים, מודרני ושקט לשהות בו, והיא מרגישה כמו סלון היי-טק יוקרתי על גלגלים.
מערכות הבטיחות שלה הן מהמובילות בתעשייה ומוסיפות שכבת ביטחון משמעותית, כפי שהוכח ב
עם זאת, יש לה גם נקודות חולשה ברורות.
העיצוב החיצוני שלה אינו קונבנציונלי ויכול להוות מכשול עבור חלק מהקונים הפוטנציאליים.
המחיר הגבוה שלה ממקם אותה בשכבה עליונה ונגישה רק לקהל מצומצם, וחשוב לקחת בחשבון את עלויות האחזקה הפוטנציאליות של רכב מורכב ויקר כזה מחוץ לאחריות.
צריכת האנרגיה הריאלית יכולה להיות גבוהה בנסיעות מסוימות ולהשפיע על הטווח בפועל, והתלות בתשתית טעינה ציבורית עדיין דורשת תכנון מוקדם בישראל.
אז,
התשובה תלויה בכם ובהעדפות שלכם. ה-iX מתאימה במיוחד למי שמחפש רכב יוקרתי, חשמלי, פורץ דרך מבחינה טכנולוגית, שאינו חושש מלהתבלט ומעדיף נוחות ורוגע על כבישים.
היא אידיאלית למי שהטכנולוגיה היא ערך מרכזי עבורו, ולמי שיכול להרשות לעצמו את תג המחיר ועלויות התחזוקה.
היא פחות מתאימה למי שמחפש רכב עם מראה שמרני, תקציב מוגבל יותר, או דגש על מרווח תא מטען מקסימלי.
לפני קבלת ההחלטה הסופית, אנו ממליצים תמיד לבצע נסיעת מבחן מקיפה בדגם הספציפי שמעניין אתכם, לבחון
בסופו של יום, ב.מ.וו iX היא יצירה מרשימה של הנדסה ועיצוב, שמציעה הצצה אל עתיד הרכב. אם היא עונה על הצרכים וההעדפות שלכם ואתם מוכנים למחיר, היא בהחלט יכולה להיות בחירה מצוינת.
תודה שקראתם את הסקירה שלנו על ב.מ.וו iX ב-PlumbMaster. נשמח לראותכם בסקירות הבאות!