MG EHS PHEV או פיג'ו 3008 היברידי (PHEV)

Share on facebook
לשתף בפייס
Share on twitter
לצייץ
Share on linkedin
לפרגן בלינקדאין
Share on whatsapp
לשלוח בוואטספ

עולם הרכב מתקדם בצעדי ענק. אנחנו רואים יותר ויותר מכוניות חשמליות והיברידיות על הכביש.
אבל רגע, מה עושים כשמגיעים לצומת ההחלטה?
במיוחד כשמדובר בקטגוריית רכבי הפנאי הפופולרית.
הפלאג-אין הייבריד, או PHEV בקיצור, הפך להיות אופציה סופר אטרקטיבית.
זהו שילוב של שני עולמות. מצד אחד, טווח נסיעה חשמלי ליומיום. מצד שני, מנוע בנזין לשקט נפשי בנסיעות ארוכות.
שני שחקנים בולטים בקטגוריה הזו, שזוכים להרבה תשומת לב, הם ה-MG EHS PHEV והפיג'ו 3008 היברידי.
הם אמנם באותה קטגוריה בערך, אבל הם שונים למדי.
אז איך מחליטים? בואו נצלול לעומק ונראה מה כל אחד מציע.

MG EHS PHEV או פיג'ו 3008 היברידי? ההשוואה הגדולה

במגרש רכבי הפנאי ההיברידיים נטענים, שתי האופציות האלה מככבות.
ה-MG EHS הגיע אלינו עם תג מחיר תחרותי ושאיפה לספק חבילה עשירה.
הפיג'ו 3008, לעומת זאת, מגיע עם מוניטין צרפתי של עיצוב ייחודי ותחושה יוקרתית יחסית.
השוואה ביניהם היא לא רק של מספרים טכניים, אלא גם של חוויה, פרקטיות יומיומית ותחושה כללית מאחורי ההגה.
אז בואו נתחיל במסע שיעזור לכם להבין במה כדאי לבחור.

מי הם בכלל? קצת רקע

MG EHS PHEV:
ה-MG הוא חלק מהגל הסיני של רכבים שמציעים תמורה גבוהה למחיר.
הוא מגיע עם ממדים נדיבים יחסית, אבזור עשיר כבר בגרסאות הבסיס ושאיפה להיות רכב משפחתי נוח ופרקטי.
הוא פונה למי שמחפש PHEV מרווח במחיר נגיש, עם טווח חשמלי סביר לרוב השימושים היומיומיים.

פיג'ו 3008 היברידי (PHEV):
ה-3008, לעומת זאת, הוא נציג של יצרן אירופאי ותיק.
הוא מציע עיצוב נועז ופורץ דרך (מבפנים ומבחוץ), איכות חומרים ותא נוסעים עם אמירה עיצובית ברורה – ה-i-Cockpit המפורסם של פיג'ו.
הוא מכוון לקהל שמעריך סטייל, תחושה יוקרתית יותר וביצועים מרשימים יותר בגרסאות החזקות.

ביצועים וחווית נהיגה: מי מזיז את הגבינה מהר יותר?

כאן ההבדלים מתחילים להיות משמעותיים.

הכוח והזריזות

  • MG EHS PHEV: מצויד במנוע בנזין 1.5 ליטר טורבו בשילוב מנוע חשמלי. ההספק המשולב עומד על כ-258 כוחות סוס. זה נתון מכובד בהחלט ומספק האצה טובה למדי. ביום יום, בעיר ובנסיעות בין עירוניות רגילות, הוא מרגיש זריז ויעיל. ההתחלה החשמלית מהמקום חלקה ונעימה.
  • פיג'ו 3008 היברידי: מגיע לרוב בגרסאות עם מנוע בנזין 1.6 ליטר טורבו ומנוע חשמלי. הגרסה הנפוצה יותר מציעה כ-225 כוחות סוס משולבים, ויש גם גרסת הנעה כפולה (לא תמיד משווקת בארץ) עם כ-300 כ"ס. גם ה-3008 מרגיש נמרץ, במיוחד בגרסת ה-225 כ"ס שהיא חזקה למדי ביחס למשקלה. תגובת הדוושה מיידית בזכות המנוע החשמלי.

על מה ללכת למי שחשוב לו כוח? ההשוואה כאן מורכבת. על הנייר, ה-MG חזק יותר בגרסה הפופולרית שלו. בפועל, שניהם מספקים ביצועים טובים מאוד לרכב פנאי משפחתי. הפיג'ו, במיוחד בגרסאות החזקות, יכול להרגיש מעט יותר דינמי וחטוב. אבל האם זה קריטי ביום יום? לרוב המשפחות, ההספק של שניהם יהיה יותר ממספק לעקיפות בטוחות ועליות קשות.

טווח נסיעה חשמלי

זה אחד הנתונים הכי חשובים ברכבי PHEV. כמה קילומטרים אפשר לנסוע רק על חשמל לפני שמנוע הבנזין נכנס לפעולה?

  • MG EHS PHEV: טווח נסיעה חשמלי רשמי (לפי תקן WLTP) הוא סביב 52 ק"מ. בשימוש יומיומי, בנסיעה משולבת בין עירונית ועירונית, אפשר לצפות לטווח ריאלי של 40-45 ק"מ ואף יותר בנהיגה עירונית בלבד. זה מספיק לגמרי לנסיעות לעבודה, לחוגים, לקניות – בלי להדליק את מנוע הבנזין בכלל, בתנאי שאתם מטעינים בבית.
  • פיג'ו 3008 היברידי: טווח הנסיעה החשמלי הרשמי שלו נע סביב 56-59 ק"מ (תלוי גרסה ואבזור). בפועל, גם כאן אפשר לצפות לטווח ריאלי דומה, אולי מעט יותר, של 45-50 ק"מ בשימוש משולב. היתרון הקטן כאן יכול להיות משמעותי למי שגר רחוק יותר מהעבודה.

פרקטיקה יומיומית: בשני המקרים, אם טוענים כל לילה בבית (או בעבודה), אפשר לכסות חלק ניכר מהנסיעות היומיות על חשמל בלבד. זה אומר חיסכון עצום בדלק ונסיעה שקטה ונעימה. הטווחים דומים למדי, ולשניהם יכולת כיסוי טובה של שגרת יום טיפוסית. אם הנסיעה היומית שלכם היא 30-40 ק"מ, שניהם יתאימו בול. אם היא מתקרבת ל-50 ק"מ ומעלה, לפיג'ו יש יתרון קל.

נוחות וטיפול

  • MG EHS PHEV: מכויל להיות נוח ורך. המתלים סופגים טוב את מהמורות הכביש הישראלי. הוא לא מרגיש ספורטיבי או חטוב בפניות חדות, אבל זה גם לא הייעוד שלו. הוא רכב קרוז נוח ונעים לנסיעות ארוכות יותר. ההיגוי קליל ונוח לתמרון בעיר.
  • פיג'ו 3008 היברידי: מציע איזון טוב יותר בין נוחות לאחיזת כביש. המתלים מעט נוקשים יותר מה-MG, מה שתורם לתחושה מחוברת יותר לכביש בפיתולים. הוא עדיין נוח ברוב התנאים, אבל לא מרגיש רך כמו ה-MG. ההיגוי מדויק וכיפי יותר למי שאוהב נהיגה פעילה. תנוחת הנהיגה ב-i-Cockpit (ההגה הקטן ולוח המחוונים הגבוה) היא עניין של טעם – יש כאלה שמתים עליה, ויש כאלה שזה פחות מסתדר להם. מומלץ לבדוק בעצמכם.

למי מתאים? אם אתם מחפשים נוחות מקסימלית ושיוט רגוע, ה-MG עשוי להתאים לכם יותר. אם אתם מעדיפים רכב שמרגיש מעט יותר "אסוף", עם תחושה ספורטיבית קלה ועיצוב פנים ייחודי, הפיג'ו עשוי להיות הבחירה הנכונה.

עיצוב ותא נוסעים: עניין של טעם (ופרקטיקה!)

כאן, ההבדלים ויזואליים ובחוויית המשתמש בולטים מאוד.

עיצוב חיצוני

  • MG EHS PHEV: בעל מראה קלאסי יותר, מאופק. גריל גדול, קווים זורמים. הוא נראה כמו רכב פנאי מודרני סטנדרטי, לא מנסה להיות פורץ דרך. חלק יאהבו את זה, חלק יחשבו שהוא מעט אנמי.
  • פיג'ו 3008 היברידי: פיג'ו הלכו עד הסוף עם העיצוב הייחודי. חזית עם "ניבי אריה" (תאורת לד), קווים חדים, גג צף. ה-3008 נראה בולט בשטח, וזו אחת מנקודות החוזק הגדולות שלו. הוא לא לטעמם של כולם, אבל מי שאוהב אותו – אוהב אותו מאוד.

השוואה: בעיצוב חיצוני, זה לחלוטין עניין של העדפה אישית. האם אתם טיפוסים של עיצוב שמרני יותר או נועז ויוצא דופן?

עיצוב פנימי ואיכות חומרים

  • MG EHS PHEV: תא הנוסעים מרגיש מרווח ומאוורר. העיצוב די קונבנציונלי. איכות החומרים טובה ביחס למחיר, עם נגיעות יוקרתיות כמו עור וגימורים כסופים. יש כפתורים פיזיים לתפעול מזגן ומערכות שונות, שזה יתרון פרקטי בעיני רבים.
  • פיג'ו 3008 היברידי: גולת הכותרת היא ה-i-Cockpit. לוח המחוונים הדיגיטלי נמצא גבוה, מעל ההגה הקטן. הקונסולה המרכזית מוטה לכיוון הנהג. העיצוב עתידני ומרשים. איכות החומרים בדרך כלל נחשבת טובה יותר מזו של ה-MG, עם דגש על טקסטורות וגימורים מעניינים. יש פחות כפתורים פיזיים, והרבה פונקציות נשלטות מהמסך המרכזי.

על מה ללכת? אם נוחות תפעול קונבנציונלית וכפתורים פיזיים חשובים לכם, ה-MG עשוי להיות נוח יותר. אם אתם מחפשים חוויה ויזואלית ייחודית, תא נוסעים שנראה כאילו יצא מסרט מדע בדיוני (בקטע טוב!) ואיכות חומרים קצת יותר פרימיומית, הפיג'ו הוא הבחירה. שוב, ה-i-Cockpit בפיג'ו מחייב ישיבה ובדיקה אישית. יש אנשים גבוהים או נמוכים שלהם מיקום ההגה או לוח המחוונים לא מתאים באופן מושלם.

מרווח פנימי ותא מטען

  • MG EHS PHEV: מרווח פנימי נדיב מאוד, במיוחד במושב האחורי. שלושה מבוגרים יכולים לשבת בנוחות יחסית במושב האחורי בנסיעות קצרות. תא המטען בגרסת ה-PHEV נפגע מעט עקב מיקום הסוללות, אך עדיין מציע נפח סביר של כ-448 ליטר. זה מספיק לשופינג שבועי או מזוודות לחופשה משפחתית.
  • פיג'ו 3008 היברידי: המרווח הפנימי טוב, אבל במושב האחורי הוא מרגיש מעט פחות אוורירי מה-MG. תא המטען נפגע גם הוא בגרסת ה-PHEV ומציע נפח של כ-395 ליטר. זה פחות מה-MG ופחות משמעותית מגרסאות הבנזין של ה-3008. בשימוש יומיומי זה עדיין יכול להספיק, אבל אם אתם נוהגים להעמיס הרבה (למשל, טיול עם שלושה ילדים והרבה ציוד), ההבדל בנפח יכול להיות מורגש.

פרקטיקה משפחתית: אם אתם צריכים מקום לילדים מתבגרים או ישיבה של שלושה מאחור, ה-MG עדיף במרווח הפנימי. אם תא מטען גדול הוא קריטי עבורכם, ה-MG שוב מנצח כאן. לפיג'ו תא מטען קטן יותר שדורש מעט יותר תכנון לפני יציאה לחופשה ארוכה או קניות בסופר שמצריכות אחסון גדול.

טכנולוגיה ואבזור: מי מפנק יותר?

רכבים מודרניים באים עם הרבה גאדג'טים. בואו נראה מה כל אחד מציע.

מערכות מולטימדיה וקישוריות

  • MG EHS PHEV: מסך מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ' עם תמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. המערכת ידידותית למשתמש יחסית, אם כי לא הכי מהירה בשוק. התצוגה ברורה.
  • פיג'ו 3008 היברידי: מסך מולטימדיה בגודל 8 או 10 אינץ' (תלוי ברמת הגימור) ותמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. מערכת ה-i-Cockpit כוללת גם לוח מחוונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית בגודל 12.3 אינץ', שזה בהחלט שדרוג ויזואלי וטכנולוגי. תפעול מערכות הרכב מהמסך המרכזי דורש הסתגלות.

השוואה: הפיג'ו מציע חוויה טכנולוגית מרשימה יותר בזכות לוח המחוונים הדיגיטלי והעיצוב הכולל. ה-MG פשוט יותר ופרקטי יותר בתפעול הראשוני בזכות כפתורים פיזיים. בקישוריות בסיסית (סמארטפון) שניהם עושים את העבודה.

מערכות בטיחות וסיוע לנהג

שני הרכבים מצוידים בחבילות בטיחות אקטיביות מודרניות, הכוללות לרוב בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, בלימת חירום אוטונומית ועוד. חשוב לבדוק בדיוק מה כל רמת גימור כוללת, אך לרוב שניהם מספקים הגנה טובה ובטיחות עדכנית.

טעינה

שניהם רכבי PHEV, ולכן ניתן לטעון את הסוללה החשמלית שלהם.

  • MG EHS PHEV: תומך בטעינה AC (עמדת טעינה ביתית/ציבורית רגילה) בקצב של עד 3.7 קילוואט. טעינה מלאה לוקחת מספר שעות (סביב 4-5 שעות). אין לו אופציה לטעינה מהירה (DC).
  • פיג'ו 3008 היברידי: תומך גם הוא בטעינה AC, אך בגרסאות מסוימות (לרוב הגבוהות יותר) הוא תומך בקצב טעינה מהיר יותר של עד 7.4 קילוואט. זה יכול לחתוך את זמן הטעינה כמעט בחצי (סביב 2-2.5 שעות). גם לו אין אופציית טעינה מהירה DC.

פרקטיקה: אם אתם מטעינים רק בלילה בבית, הבדל קצב הטעינה פחות קריטי. אבל אם יש לכם עמדת טעינה מהירה יותר בעבודה או שאתם רוצים "לחטוף" טעינה קצרה במהלך היום, הפיג'ו עם אופציית ה-7.4 קילוואט הוא פרקטי יותר.

עלויות ופרקטיקה: מי עושה יותר שכל בכיס?

מעבר למחיר הרכישה הראשוני, חשוב להתייחס לעלויות התפעול ביומיום.

צריכת דלק וחשמל

זה היתרון הגדול של רכבי PHEV.

  • MG EHS PHEV: כאשר הסוללה טעונה, הוא נוסע חשמלי לגמרי וצורך 0 דלק. כשהסוללה מתרוקנת או בנהיגה חזקה, מנוע הבנזין נכנס לפעולה. הצריכה המשולבת הרשמית יכולה להיות נמוכה מאוד (ליטרים ספורים ל-100 ק"מ), אך בפועל היא תלויה מאוד בתדירות הטעינה וסוג הנסיעה. בנסיעה ארוכה ללא טעינה, הצריכה תהיה דומה לרכב בנזין רגיל (סביב 1:12 – 1:14).
  • פיג'ו 3008 היברידי: דומה ל-MG. בנסיעה חשמלית הצריכה 0 דלק. כשהסוללה מתרוקנת, גם הוא עובר למנוע בנזין. הצריכה בנסיעה ארוכה תהיה דומה ל-MG, אולי מעט גבוהה יותר בשל המשקל או הביצועים (סביב 1:10 – 1:13).

השוואה: החיסכון בדלק בשני הרכבים תלוי לגמרי בהרגלי הטעינה שלכם. אם אתם מטעינים כל יום ומכסים חלק ניכר מהנסועה על חשמל, תחסכו המון. אם אתם נוסעים בעיקר נסיעות ארוכות ואין לכם איפה לטעון בדרך, החיסכון יהיה קטן יחסית. בנסיעה חשמלית, עלות כל ק"מ נמוכה משמעותית מעלות ק"מ בנזין.

מחיר ותמורה

כאן בדרך כלל יש הבדל משמעותי. ה-MG EHS PHEV בדרך כלל מוצע במחיר נמוך יותר משמעותית מגרסאות ה-PHEV של הפיג'ו 3008.

מה עדיף מבחינת התקציב? אם התקציב הוא השיקול המרכזי, ה-MG לרוב יציע חבילה דומה מבחינת טווח חשמלי וביצועים, במחיר נמוך יותר. הפיג'ו מגיע עם תוספת מחיר שנובעת ממוניטין המותג, העיצוב הייחודי, איכות החומרים והאבזור הפנימי (ולפעמים גם קצב טעינה מהיר יותר).

שמירת ערך ומוניטין

פיג'ו הוא מותג ותיק ומוכר בשוק הישראלי, עם מוניטין מסוים ושוק יד שנייה פעיל. MG, למרות שהיא מוכרת יותר ויותר, עדיין נתפסת כמותג חדש יחסית בישראל, במיוחד כמותג סיני. זה יכול להשפיע על שמירת הערך לטווח הארוך. רכבי PHEV עדיין חדשים יחסית בשוק יד שנייה, וקשה לחזות בדיוק את שמירת הערך שלהם לעומת רכבי בנזין או רכבים חשמליים לחלוטין.

הערכה: סביר להניח שהפיג'ו ישמור על ערכו מעט טוב יותר לאורך זמן לעומת ה-MG, פשוט בגלל תפיסת המותג והמוניטין. אבל ההפרש במחיר הקנייה עשוי לפצות על כך בחלקו.


אז במה כדאי לבחור? הדילמה הגדולה

השוואה ישירה מראה שאין תשובה אחת נכונה. הבחירה תלויה לחלוטין בצרכים, בהעדפות ובתקציב שלכם.

ה-MG EHS PHEV עשוי להתאים לכם אם:

  • התקציב הוא שיקול מרכזי.
  • אתם מחפשים רכב מרווח מאוד, במיוחד במושב האחורי ובתא המטען (ביחס לפיג'ו PHEV).
  • אתם מעדיפים נוחות נסיעה רכה יותר ותפעול קונבנציונלי עם כפתורים פיזיים.
  • עיצוב חיצוני שמרני יחסית לא מפריע לכם.
  • טווח חשמלי של כ-40-45 ק"מ ריאלי מספיק לכם לגמרי ליומיום.

הפיג'ו 3008 היברידי עשוי להתאים לכם אם:

  • אתם מוכנים לשלם יותר עבור רכב עם עיצוב חיצוני ופנימי יוצא דופן וסטייליסטי.
  • אתם מעריכים איכות חומרים גבוהה יותר ותחושה יוקרתית בתא הנוסעים.
  • אתם מתחברים לעיצוב ה-i-Cockpit ותנוחת הנהיגה המיוחדת.
  • אתם מעדיפים רכב שמרגיש מעט יותר דינמי ואסוף בנהיגה.
  • אופציית טעינה מהירה יותר (7.4 קילוואט) חשובה לכם (בכפוף לרמת הגימור).
  • טווח חשמלי של כ-45-50 ק"מ ריאלי נותן לכם יותר שקט נפשי.

לסיכום: על מה ללכת?

ההשוואה בין ה-MG EHS PHEV לפיג'ו 3008 היברידי מראה שמדובר בשני רכבים מצוינים בקטגוריית ה-PHEV, אבל עם דגשים שונים. ה-MG הוא "העסקה הטובה" – מרווח, מאובזר ונוח, במחיר אטרקטיבי יותר. הפיג'ו הוא הסטייליסט – מעוצב, איכותי ובעל נוכחות, עם חווית נהיגה ייחודית.

ההמלצה הכי טובה? אחרי שקראתם את המדריך המפורט הזה, לכו לסוכנויות. שבו בשני הרכבים, נסו את תא המטען, תראו אם הילדים מסתדרים מאחור, ובעיקר – צאו לנסיעת מבחן! רק ככה תוכלו להרגיש בעצמכם מה עדיף לכם באופן אישי, ואיזה מהם באמת עושה לכם את זה.

בסופו של יום, שניהם יספקו לכם חיסכון משמעותי בדלק בנסיעות קצרות בזכות היכולת החשמלית, לצד גמישות של מנוע בנזין לנסיעות ארוכות. הבחירה היא רק עניין של העדפה אישית וסדרי עדיפויות. בהצלחה בבחירה!

הזמנת ביובית דילוג לתוכן